Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/5225
Authors: Vaqueiro, Maria Rafaela Silva
metadata.dc.contributor.advisor: Gomes, Verenna Barbosa
Title: "Qual a relação da química com os alimentos?":
Keywords: Texto de Divulgação Científica;Aprendizagem;Ensino de Química;Text of Scientific Disclosure;Learning;Chemistry teaching.
Issue Date: 24-Mar-2023
Publisher: Universidade Federal do Tocantins
Citation: VAQUEIRO, Maria Rafaela Silva. "Qual a relação da química com os alimentos?": avaliação de um texto de divulgação científica para o ensino de química. 2016. 47 f. TCC (Graduação) - Curso de Química, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2016.
metadata.dc.description.resumo: Neste trabalho de investigação é apresentado um estudo sobre uma proposta didática para o processo de ensino e aprendizagem com o uso de texto de Divulgação Científica para o ensino de Química. A pergunta de orientação para o estudo: Em que medida pode - se aproximar os textos de divulgação científica na formação inicial do licenciando em Química? Como incentivar essa prática no contexto da formação desses licenciandos? Com base metodológica para o estudo foi estabelecido um processo investigativo e qualitativo com fontes específicas sobre texto de Divulgação Científica. Os objetivos do trabalho nos indicam como foi possível identificar as percepções dos licenciandos quanto ao Texto de Divulgação Científica (TDC). Como resultado passamos a entender as possíveis contribuições sobre TDC para o ensino de Química.
Abstract: In this research work is presented a study on a didactic proposal for the teaching and learning process with the use of Scientific Dissemination text for the teaching of Chemistry. The guiding question for the study: To what extent can texts of scientific dissemination be approached in the initial training of the degree in chemistry. How to encourage this practice in the context of the training of these graduates? With methodological basis for the study was established an investigative and qualitative process with specific sources on text of Scientific Divulgation. The objectives of the study indicate how it was possible to identify the perceptions of the licenciandos regarding the Text of Scientific Disclosure (TDC). As a result we come to understand the possible contributions on TDC to the teaching of Chemistry.
URI: http://hdl.handle.net/11612/5225
Appears in Collections:Química

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MARIA RAFAELA SILVA VAQUEIRO - TCC - QUÍMICA.pdf1.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.