Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/5162
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOLIVEIRA, Sinval de-
dc.contributor.authorCOSTA, Débora Vanessa Santos Dias-
dc.date.accessioned2023-03-21T00:42:03Z-
dc.date.available2023-03-21T00:42:03Z-
dc.date.issued2023-03-20-
dc.identifier.citationCOSTA, Débora Vanessa Santos Dias. UMA PROPOSTA DIDÁTICA PARA O ENSINO DE MATEMÁTICA COM O USO DO JORNAL NA SALA DE AULA. 2017. 48 f. TCC (Graduação) - Curso de Matemática, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2017.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/5162-
dc.description.abstractIn this investigation a theoretical study about the use of the newspaper in the Mathematics classes is carried out. The conjecture of this study is based on the guiding question denoted as, in what way can the newspaper be explored in the Mathematics class? The main focus is outlined in order to understand the problem of using the newspaper in the classroom, which is the exploration of real information that fosters the interdisciplinary between reading and Mathematics. As a methodological basis was established the qualitative research of bibliographic nature. The results obtained are configured through the elaboration of the methodological proposal with the use of the newspaper in mathematics classes, justified pedagogically based on the literature studied.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livre.pt_BR
dc.subjectJornal,pt_BR
dc.subjectAlfabetização Matemática,pt_BR
dc.subjectAula de Matemática,pt_BR
dc.subjectInterdisciplinaridade,pt_BR
dc.subjectNewspaper,pt_BR
dc.subjectMathematical Literacy,pt_BR
dc.subjectMath class,pt_BR
dc.subjectInterdisciplinarity.pt_BR
dc.titleUma proposta didática para o ensino de matemática com o uso do jornal na sala de aula.pt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoNesta investigação é realizado um estudo teórico sobre a utilização do jornal nas aulas de matemática. A conjectura desse estudo está pautada na questão diretriz denotada como, de que forma o jornal pode ser explorado na aula de matemática? O principal enfoque está delineado de maneira a compreender a problematização referente ao uso do jornal na sala de aula, que é a exploração de informações reais que propiciem a interdisciplinaridade entre a leitura e a matemática. Como base metodológica foi estabelecida a pesquisa qualitativa de natureza bibliográfica. Os resultados encontrados se configuram por meio da elaboração da proposta metodológica com o uso do jornal nas aulas de matemática, justificada pedagogicamente com base na literatura estudada.pt_BR
dc.publisher.campusAraguaínapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRApt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::MATEMÁTICApt_BR
dc.publisher.localAraguaínapt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DÉBORA VANESSA SANTOS DIAS COSTA - TCC - MATEMÁTICA.pdf1.01 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.