Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/6365
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorQUEIROZ, Antônia Márcia Duarte-
dc.contributor.authorGOMES, Arlen Batista-
dc.date.accessioned2024-01-29T18:58:53Z-
dc.date.available2024-01-29T18:58:53Z-
dc.date.issued2022-06-03-
dc.identifier.citationGOMES, Arlen Batista. Kahoot como Recurso Didático: Práticas Acadêmicas Durante a Formação em Geografia. 2022. 49 f. Trabalho de Conclusão de Curso ( Curso de Geografia ) – Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2022pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/6365-
dc.description.abstractKahoot as a didactic resource: practices and experiences during teacher training in Geography. In this context, based on the assumption that the discipline of didactics in undergraduate studies enabled experiences with the playful game, this knowledge was taken to school in the opportunity to contribute to the learning of geography contents. So this research was aimed at. To analyze the use of kahoot as a didactic resource in the teaching of geography from activities developed with games, in specific. If I discussed the help of the playful in the understanding of geography teaching, it identifies types of playful games that can be used to work the teaching of geography and kahoot with didactic resource and finally Presents the experiences of the class of 2018/2 of the UFT geography course. This work is consolidated in qualitative and quantitative methodologies that seeks to deepen the reports of academic experiences through interviews via forms.Since kahoot is the central point of discussion, the academics were able to contribute, saying that kahoot added new knowledge within the knowledge of didactics and kahoot software will be used in the future. In the contributions of the basic network, the students liked the activity in kahoot, their questions are that and the activities in the software can be seen as a form of evaluation, in the more it is found that results of this research were essential to understand the importance of digital playful activities in view that kahoot can be a resource that contributes to the teacher training of undergraduatestudents, as well as for teaching and learning geography in basic education. This work contributes to the enrichment of knowledge, because it is of great importance to be active to digital media and new methodologies, where it aims to contribute within the teaching of didactics, new visions to work the teaching of geography with dynamic tools in a classroom and in the incentive, which is placed for for academics on their training path.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsArlen Batista Gomespt_BR
dc.subjectKahootpt_BR
dc.subjectDidáticapt_BR
dc.subjectJogo lúdicopt_BR
dc.subjectEnsino de geografiapt_BR
dc.subjectDidacticpt_BR
dc.subjectPlayful game geography teachingpt_BR
dc.titleKahoot como Recurso Didático: Práticas Acadêmicas Durante a Formação em Geografiapt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoO kahoot como recurso didático: práticas e experiências durante a formação docente em Geografia. Nesse contexto, partindo do pressuposto de que a disciplina de didática na graduação possibilitou vivências com o jogo lúdico, esses saberes foram levados para a escola na oportunidade de contribuir para a aprendizagem dos conteúdos de geografia. Portanto essa pesquisa teve o objetivo de. Analisar o uso do kahoot como recurso didático no ensino de geografia a partir de atividades desenvolvidas com jogos, em específicos.Se discuti o auxílio do lúdico na compreensão do ensino de Geografia, identifica tipos de jogos lúdicos que podem ser utilizados para trabalhar o ensino de geografia e o kahoot com recurso didático e por fim Apresenta as experiências da turma de 2018/2 do curso de geografia UFT. Esse trabalho está consolidado nas metodologias qualitativas e quantitativas que busca aprofundamento nos relatos de experiências dos acadêmicos por meio de entrevista via formulários.Sendo o kahoot o ponto central de discussão, os acadêmicos puderam contribuir, ao dizer que o kahoot agregou novos saberes dentro dos conhecimentos de didáticas e o software kahoot será utilizado no futuro. Nas contribuições da rede básica, os alunos gostaram da atividade no kahoot, suas indagações são que e as atividade no software pode ser visto como forma de avaliação, no mais se constata que resultados dessa pesquisa foram essenciais para entender a importância das atividades lúdicas digitais em visão que o kahoot pode ser um recurso que contribui na formação docentes dos graduandos, como também para o ensino e aprendizagem de geografia na educação básica.Esse trabalho contribui para o enriquecimento de saberes, pois é de grande importância estar ativo aos meios digitais e novas metodologias, onde visa contribuir dentro do ensino de didática, novas visões para trabalhar o ensino de geografia com ferramentas dinâmicas em uma sala de aula e no incentivo, que é colocado para os acadêmicos no seu caminho de formação.pt_BR
dc.publisher.campusAraguaínapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::GEOGRAFIApt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::GEOGRAFIApt_BR
dc.publisher.localAraguaínapt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Geografia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARLEN BATISTA GOMES-TCC-GEOGRAFIA.pdf2.59 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.