Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/5399
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFerreira, Ruhena Kelber Abrão-
dc.contributor.authorMoreira, Fátima da Silva Nunes-
dc.date.accessioned2023-06-02T17:43:52Z-
dc.date.available2023-06-02T17:43:52Z-
dc.date.issued2023-06-02-
dc.identifier.citationMOREIRA, Fátima da Silva Nunes. Altas habilidades na escola pública: um estudo acerca dos espaços educacionais. 2018. 41 f. Monografia (Graduação em Pedagogia) - Universidade Federal do Tocantins, Campus de Miracema, Miracema do Tocantins, 2023.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/5399-
dc.description.abstractChildren with high abilities often go unnoticed due to the lack of a specific look by the teacher for this special need, and although it seems that only the student with a deficit has losses, if it is not identified and attended to, the student with high abilities has significant losses in development full of his abilities bringing loss to his community and society. In Brazil there are some programs for children with high abilities and research in this area has grown due to the dedication of researchers such as Soraia Napoleão Freitas, Nara Joyce Wellausen Vieira, among others. It is in this theme that this work brings up the fact that there is no student with a report of high abilities in Miracema do Tocantins and Tocantínia in state education, the question arises why these students are not identified? Alerting that it is not only students with difficulties that should have the attention of teachers and the school, but those with above average abilities as well.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livre.pt_BR
dc.subjectSuperdotaçãopt_BR
dc.subjectAtendimento educacional especializadopt_BR
dc.subjectEducação especialpt_BR
dc.subjectInclusão educacionalpt_BR
dc.titleAltas habilidades na escola pública: um estudo acerca dos espaços educacionaispt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoCrianças com altas habilidades muitas vezes passam desapercebidas devido à falta de um olhar específico do professor para esta necessidade especial, e apesar de parecer que apenas o aluno com déficit tem perdas caso não seja identificado e atendido o aluno com altas habilidades tem perdas significativas no desenvolvimento pleno de suas habilidades trazendo perda para sua comunidade e para sociedade. No Brasil existem alguns programas para crianças com altas habilidades e tem crescido as pesquisas nessa área devido a dedicação de pesquisadoras como Soraia Napoleão Freitas, Nara Joyce Wellausen Vieira entre outras. É nesta temática que este trabalho traz à tona o fato de que não existe nenhum aluno com laudo de altas habilidades na Miracema do Tocantins e Tocantínia no ensino estadual, levanta-se a questão por que estes alunos não são identificados? Alertando que não são apenas os alunos com dificuldades que devem ter a atenção dos professores e da escola, mas aqueles que tem habilidades acima da média também.pt_BR
dc.publisher.campusMiracemapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::MIRACEMA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::PEDAGOGIApt_BR
dc.publisher.localMiracemapt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fátima da Silva Nunes Moreira - Monografia.pdf480.93 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.