Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/5128
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOLIVEIRA, Sinval de-
dc.contributor.authorSILVA, Aline Maira Miranda da-
dc.date.accessioned2023-03-16T23:21:07Z-
dc.date.available2023-03-16T23:21:07Z-
dc.date.issued2023-03-16-
dc.identifier.citationSILVA, Aline Maira Miranda da. UMA EXPERIÊNCIA COM O TABMATIC NO ENSINO FUNDAMENTAL. 2017. 30 f. TCC (Graduação) - Curso de Matemática, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2017.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/5128-
dc.description.abstractThis work presents notes of some of the causes of the difficulties of mathematical learning in Elementary School. And also on the use of games as a methodological proposal for the teaching of mathematics. The problem question was expressed in the sense of knowing what are the Tabmatic's contributions to learning the four basic operations. The main objective was to test in the classroom the didactic potentialities of the same, and to identify how the students carried out the operations before the manipulation of the game. The application of this game took place in the form of a workshop at the State School Professor Alfredo Nasser located in Araguaína - TO (Brazil), with eighth grade students from elementary school. It was observed during the application of the workshop that students feel motivated to study mathematics when the dynamics of the class involves the playful.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livre.pt_BR
dc.subjectJogos,pt_BR
dc.subjectDificuldades de Aprendizagem,pt_BR
dc.subjectOperações aritméticas básicas,pt_BR
dc.subjectPIBID,pt_BR
dc.subjectGames,pt_BR
dc.subjectLearning difficulties,pt_BR
dc.subjectBasic arithmetic operations.pt_BR
dc.titleUma experiência com o tabmatic no ensino fundamental.pt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoEste trabalho traz apontamentos de algumas das causas das dificuldades de aprendizagem matemática no Ensino Fundamental. E também sobre o uso de jogos como proposta metodológica para o ensino da matemática. A questão problema foi expressa no sentido de saber quais são as contribuições do Tabmatic para aprendizagem das quatro operações básicas. O objetivo principal foi testar em sala de aula as potencialidades didáticas do mesmo, e identificar como os alunos efetuaram as operações diante da manipulação do jogo. A aplicação desse jogo se deu na forma de oficina na Escola Estadual Professor Alfredo Nasser localizada em Araguaína – TO (Brasil), com alunos do oitavo ano do Ensino Fundamental. Foi observado durante a aplicação da oficina que os alunos sentem-se motivados a estudarem matemática quando a dinâmica da aula envolve o lúdico. Verificou-se que uma parte dos alunos não dominavam as operações básicas, e a operação que apresentou maior dificuldade foi a divisão. It was verified that a part of the students did not dominate the basic operations, and the operation that presented greater difficulty was the division.pt_BR
dc.publisher.campusAraguaínapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRApt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::MATEMÁTICApt_BR
dc.publisher.localAraguaínapt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ALINE MAIRA MIRANDA DA SILVA - TCC - MATEMÁTICA.pdf415.83 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.