Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/4695
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOLIVEIRA, Sinval de-
dc.contributor.authorARAÚJO, Atalia de-
dc.date.accessioned2023-02-08T13:36:30Z-
dc.date.available2023-02-08T13:36:30Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationARAÚJO, Atalia de. 2021. 56 f. Trabalho de conclusão de curso em Licenciatura em Matemática, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2021.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/4695-
dc.description.abstractFinancial Education is related to our daily lives and there are no doubts that should be taught since Basic Education, as it can help in the consumption habits of society. In view of this, this work tried to answer the following question: How to approach concepts of Financial Education in Basic Education? The main objective of this research was to develop a methodological approach aimed at teaching Financial Education. The methodology used to carry out the study was bibliographic research, together with the creation of records for the registration of data and conceptual information that were articulated in the design of a didactic proposal. As a result, we highlight the presentation of a didactic proposal that respects planning guidelines, which was organized in the form of a fair for the exploration of financial concepts in a dynamic and illustrative way from the levels of Financial Literacy and the objectives of the National Strategy for Financial Education-ENEF. The proposal was calledpt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livrept_BR
dc.subjectIndebtednesspt_BR
dc.subjectFinancial Habitspt_BR
dc.subjectConsumer societypt_BR
dc.subjectFinancial Education Fairpt_BR
dc.subjectEndividamentopt_BR
dc.subjectHábitos Financeirospt_BR
dc.subjectSociedade consumistapt_BR
dc.subjectFeira da Educação Financeirapt_BR
dc.titleEducação financeira na educação básica: uma proposta didática a partir do letramento financeiropt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoA Educação Financeira está relacionada com nosso cotidiano e não existem dúvidas que deve ser ensinada desde a Educação Básica, pois a mesma pode auxiliar nos hábitos de consumo da sociedade. Em vista disso, este trabalho procurou responder o seguinte questionamento: Como abordar conceitos de Educação Financeira na Educação Básica? O objetivo principal desta pesquisa foi a elaboração de uma abordagem metodológica voltada ao ensino de Educação Financeira. A metodologia utilizada para a realização do estudo foi a pesquisa bibliográfica, juntamente com realização de fichamentos para o registro de dados e informações conceituais que foram articulados na concepção de uma proposta didática. Como resultados destaca-se a apresentação de uma proposta didática que respeita orientações de planejamento, que foi organizada na forma de uma feira para a exploração de conceitos financeiros de modo dinâmico e ilustrativo a partir dos níveis de Letramento Financeiro e os objetivos da Estratégia Nacional de Educação Financeira-ENEF. A proposta foi denominada por "Feira da Educação Financeira".pt_BR
dc.publisher.campusAraguaínapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICApt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::MATEMÁTICApt_BR
dc.publisher.localAraguaínapt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ATALIA DE ARAÚJO -TCC - MATEMÁTICA.pdf1.9 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.