Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/4464
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOliveira, Antonio Miranda de-
dc.contributor.authorSantos, Gabriela Letícia M. dos-
dc.date.accessioned2022-12-15T14:16:28Z-
dc.date.available2022-12-15T14:16:28Z-
dc.date.issued2022-12-15-
dc.identifier.citationSANTOS, Gabriela Letícia M. dos. Considerações acerca da Educação de Jovens e Adultos. 2022. 45 f. Monografia (Graduação em Pedagogia) - Universidade Federal do Tocantins, Campus de Miracema, Miracema do Tocantins, 2022.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/4464-
dc.description.abstractThe present study is the conclusion monograph of the Pedagogy Course. Your main objective was to carry out readings and reflections about the Education of Young People and Adults. From the methodological point of view, a qualitative research was carried out, bibliographic character, supported by authors who debate the theme and organized in three sections. Youth and Adult Education is a teaching modality aimed at young people and adults who have not had access or who for some reason cannot were able to complete their education at the proper age. It is offered to young people from the age of 15 of age, by Organs responsible bodies, in person or at a distance. We understand that EJA – youth and adult education has many challenges, mainly because it is an alternative to minimize the problem of social exclusion. It is important in working with EJA to think about education as a cultural phenomenon, of paramount importance in the formation of the educational process, because, as we know, without culture there is no education. Through society, culture manifests itself as a means of reproduction of culture.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livre.pt_BR
dc.subjectEducação de Jovens e Adultospt_BR
dc.subjectExclusão socialpt_BR
dc.subjectCulturapt_BR
dc.subjectEJApt_BR
dc.titleConsiderações acerca da Educação de Jovens e Adultospt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoO presente estudo é a monografia de conclusão do Curso de Pedagogia. Seu objetivo principal foi realizar leituras e reflexões acerca da Educação de Jovens e Adultos. Do ponto de vista metodológico realizou-se uma pesquisa qualitativa, de caráter bibliográfico, amparada em autores que debatem a temática e organizada em três seções. A Educação de Jovens e Adultos é uma modalidade de ensino destinado a jovens e adultos que não tiveram acesso ou que por algum motivo não puderam concluir o ensino na idade própria. É ofertada a jovens a partir dos 15 anos de idade, pelos órgãos responsáveis de forma presencial ou a distância. Compreendemos que a EJA – educação de jovens e adultos apresenta muitos desafios, principalmente por ser uma alternativa para minimizar o problema de exclusão social. É importante no trabalho com EJA pensar a educação como um fenômeno cultural, de suma importância na formação do processo educativo, pois, como sabemos, sem cultura não há educação. Por meio da sociedade, a cultura se manifesta como um meio de reprodução da cultura.pt_BR
dc.publisher.campusMiracemapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::MIRACEMA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::PEDAGOGIApt_BR
dc.publisher.localMiracemapt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gabriela Letícia M. dos Santos - Monografia.pdf473.67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.