Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/3342
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorABREU, Márcia Cristina Barreto Fernandes de-
dc.contributor.authorSANTOS, Miriam Alves dos-
dc.date.accessioned2021-11-17T16:59:12Z-
dc.date.available2021-11-17T16:59:12Z-
dc.date.issued2021-04-12-
dc.identifier.citationSANTOS, Miriam Alves dos. Reflexões sobre as relações de bullying no ambiente escolar. 2021. 31 f. Monografia de Graduação - Curso de Licenciatura em Pedagogia, Universidade Federal do Tocantins, Arraias, 2021.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/3342-
dc.description.abstractThe search reflections on the situations of Bullying in the school environment: The teachers perspective had general objective to study characteristics of the perception and intervention of teachers in the situations of bullying occurred in the city Campos Belos - GO. And as specific objectives: conceptualize bullying; a brief historical overview of bullying; Analyze the characteristics of bullying in theschool environment from teachers perspective. The authors were used as the theoretical framework: Fante (2004), Gerhardt (2009), Gil (2012), Martinez (2011), Oliveira (2012), Rosa (2010), Silva (2015) and Vechi (2014). The methodology was a qualitative research, with collaborators of the research, four teachers from the public municipal Campos Belos- GO. For information collections, a questionnaire applied via WhatsApp, obtaining the following results:the verification a high incidence of bullying situations in the school researched and the survey of the ways in which teachers deal with the phenomenon of bullying in the classroom.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livrept_BR
dc.subjectbullyingpt_BR
dc.subjectescolapt_BR
dc.subjectprofessorespt_BR
dc.subjectconceitopt_BR
dc.titleReflexões sobre as relações de bullying no ambiente escolarpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoO trabalho reflexões sobre as situações de Bullying no ambiente escolar: A ótica dos professores teve como objetivo geral estudar características da percepçãoe intervenção de professores nas situações de bullying ocorridas na cidade Campos Belos - GO. E como objetivos específicos: conceituar o bullying; apresentar um breve panorama histórico do bullying. Analisar as característicasde bullying no ambiente escolar sob a ótica de professoras (es). Para tanto, foram utilizados como referencial teórico os autores: Fante (2004), Gerhardt (2009), Gil (2012), Martinez (2011), Oliveira (2012), Rosa (2010), Silva (2015) eVechi (2014). A metodologia foi uma pesquisa qualitativa, tendo colaboradores da pesquisa, quatro professores da escola pública da esfera municipal da cidade de Campos Belos-GO. Para as coletas de dados, foram aplicados questionário via WhatsApp, obtendo os seguintes resultados: a verificação da alta incidênciade situações de Bullying na escola pesquisada e o levantamento das formas como os professores lidam com fenômeno do bullying na sala de aula.pt_BR
dc.publisher.campusArraiaspt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARRAIAS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::PEDAGOGIApt_BR
dc.publisher.localArraiaspt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - Monografia Pedagogia - Miriam Alves dos Santos.pdf383.42 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.