Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/3331
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSOUSA, Hugo Junio Ferreira de-
dc.contributor.authorFLORES, Eduardo Francisco da Cunha-
dc.date.accessioned2021-11-16T13:39:11Z-
dc.date.available2021-11-16T13:39:11Z-
dc.date.issued2020-12-15-
dc.identifier.citationFLORES, Eduardo Francisco da Cunha. O esporte como prática pedagógica na formação do aluno. 2020. 24 f. Monografia de Graduação - Curso de Licenciatura em Pedagogia, Universidade Federal do Tocantins, Arraias, 2020.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/3331-
dc.description.abstractThe present work approaches the theme sport as pedagogical practice in student education. This study aimed to verify authors who mention sport in education and to research academic and scientific papers in the database of the Institutional Repository of the Federal University of Tocantins - RIUFT, referring to sport in student education. Thus, the theoretical foundation was based on an interlocution between the authors such as: Bracht (1992), Borsari and Facca (1975), Deslauriers (1991), Fonesca (2002), Gerhaedt (2009), Gil (2007), Marques (1996), Not (1993). The methodology used was qualitative, basic, exploratory research and was carried out through a bibliographic study, which sought to explore this universe of pedagogical practices focused on sport and education. In results, it was possible to observe how sports practices can positively influence the school environment in the student's education, and it is possible to apply these practices in disciplines other than physical education.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livrept_BR
dc.subjectPráticas Pedagógicaspt_BR
dc.subjectEsporte e Educaçãopt_BR
dc.subjectMetodologiapt_BR
dc.subjectMotivação e Interessept_BR
dc.titleO esporte como prática pedagógica na formação do alunopt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho aborda a temática esporte como prática pedagógica na formação do aluno. Objetivou verificar autores que mencionam o esporte na educação e pesquisar trabalhos acadêmicos e científicos na base de dados do Repositório Institucional da Universidade Federal do Tocantins - RIUFT, referente ao esporte na formação do aluno. Assim sendo, a fundamentação teórica baseou-se em uma interlocução entre os autores como: Bracht (1992), Borsari e Facca (1975), Deslauriers (1991), Fonesca (2002), Gerhaedt (2009), Gil (2007), Marques (1996), Not (1993). A metodologia utilizada foi a pesquisa qualitativa, de natureza básica, exploratória e foi realizada por meio de um estudo bibliográfico, a qual buscou explorar esse universo das práticas pedagógicas com foco no esporte e educação. Em resultados foi possível observar como as práticas esportivas pode influenciar no ambiente escolar de forma positiva na formação do aluno, sendo possível a aplicação dessas práticas em outras disciplinas que não seja apenas a educação física.pt_BR
dc.publisher.campusArraiaspt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARRAIAS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::PEDAGOGIApt_BR
dc.publisher.localArraiaspt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - Monografia Pedagogia - Eduardo Francisco da Cunha Flores.pdf338.54 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.