Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/1610
Authors: Silva, Raires da Costa
metadata.dc.contributor.advisor: Souza, Adriano Lopes de
Title: O papel da Educação Física na perspectiva dos discentes de uma Escola Estadual de Tocantinópolis - TO
Keywords: Educação Física escolar;Ensino Médio;Discentes;Relação Professor/Aluno;School Physical Education;High school;Students;Students teacher relationship
Issue Date: 17-Dec-2019
Publisher: Universidade Federal do Tocantins
Citation: Silva, Raires da Costa. O papel da Educação Física na perspectiva dos discentes de uma Escola Estadual de Tocantinópolis - TO. 2019. 46 f. Monografia (Graduação) - Curso de Educação Física, UFT, Tocantinópolis, 2019.
metadata.dc.description.resumo: O presente estudo buscou compreender a perspectiva discente sobre o papel da Educação Física no contexto escolar. Verificando os gostos e a importância que os alunos atribuem a respeito das atividades desenvolvidas nas aulas de Educação Física. E a partir disso, foi possível analisar as características da disciplina em comparação com as outras componentes curriculares, e discutir como é a relação professor e aluno no processo de ensino/aprendizagem nas aulas da disciplina de Educação Física. A metodologia utilizada foi na abordagem qualitativa de caráter exploratório o estudo foi desenvolvido em uma escola estadual de Tocantinópolis-TO, os instrumentos de coletas de dados utilizados foi questionário com uma questão aberta e grupo focal. Através dos resultados obtidos evidenciou-se à perspectiva dos discentes em relação ao papel da Educação Física no contexto escolar, permitindo assim refletir sobre relação professor/aluno, e a visão dos alunos acerca da disciplina tanto de forma positiva como negativa no contexto escolar.
Abstract: The present study sought to understand the student perspective on the role of Physical Education in the school context. Verifying the tastes and the importance that the students attributed in the activities developed in the Physical Education classes. And from this, it was possible to analyze the characteristics of the subject compared to the other curricular components, and discuss how is the relationship teacher and student in the process of teaching / learning in Physical Education classes. The methodology used was the qualitative exploratory approach, the study was developed in astate school in Tocantinópolis-TO, the data collection instruments used was a questionnaire with an open question and focus group. Through the results obtained, the students 'perspective regarding the role of Physical Education in the school context was evidenced, thus allowing to reflect on the teacher / student relationship, and the students' view of the subject both positively and negatively in the school context.
URI: http://hdl.handle.net/11612/1610
Appears in Collections:Educação Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Raíres Silva - TCC Ed. Física.pdf603.04 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.