Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://hdl.handle.net/11612/1384| Authors: | Braga, Keila Francisca | 
| metadata.dc.contributor.advisor: | Nascimento, Maurício Reis Sousa do Sousa, Hugo Junio Ferreira de  | 
| Title: | Perspectivas e desafios na gestão escolar de tempo integral | 
| Keywords: | Gestão Escolar;Tempo Integral;Participativa;Democrática;School Management;Full Time;Participatory;Democratic | 
| Issue Date: | 25-Sep-2019 | 
| Publisher: | Universidade Federal do Tocantins | 
| Citation: | BRAGA, Keila Francisca. Perspectivas e desafios na gestão escolar de tempo integral. 2019. 47f. Monografia(Graduação) - Curso de Licenciatura em Pedagogia, Universidade Federal do Tocantins, Arraias, 2019. | 
| metadata.dc.description.resumo: | Este estudo buscou analisar as perspectivas e os desafios de gerir a educação de tempo integral e suas implicações nas ações dos gestores da Escola Estadual Girassol de Combinado - TO, assim, considerando a importância da gestão escolar no âmbito democrático, participativo. Este estudo foi fundamentado por teóricos que abordam sobre o tema apresentando, como: Paro (2001), Ferreira (2003), Bastos (2002), Barros (2002), Luck (2001), Davis (2002), Dourado (2003). A metodologia abordada é de uma pesquisa qualitativa, com estudo de caso e aplicação de questionário direcionado ao coordenador pedagógico, gestor, pais e alunos. Com isso verificou-se que os desafios vão desde a infraestrutura ate os baixos investimentos para melhoria da qualidade de ensino. | 
| Abstract: | This study aimed to analyze the perspectives and challenges of managing full-time education and its implications in the actions of managers of the Sunflower State School of Combined-TO, thus considering the importance of school management in the Democratic sphere, Participatory. This study was founded by theorists who embroidered on the theme presenting, such as: Paro (2001), Ferreira (2003), Bastos (2002), Barros (2002), Luck (2001), Davis (2002), Dourado (2003). The methodology approached is a qualitative research, with case study and application of a questionnaire directed to the pedagogical coordinator, manager, parents and students. With This, it was found that the challenges range from infrastructure to low investments to improve the quality of education. | 
| URI: | http://hdl.handle.net/11612/1384 | 
| Appears in Collections: | Pedagogia | 
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Keila Francisca Braga - TCC Monografia - Pedagogia.pdf | 975.57 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open  | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
